Exhibitions

小泉朋美  koizumi tomomi ただようゆうやみ 2010年1月16日(土) - 2月13日(土) 16 January - 13 February 2010 Open  Wednesday - Saturday 13:00 - 19:00 オープニングレセプション:1月16日(土) 17時 - 19時 Reception for the artist : 16 January   17:00-19:00

創作にあたって、小泉が強く意識するのは、あいまいな“幅広い境界線”だという。
時間的な境目である昼でも夜でもない夕刻や学生時代の放課後。すこし時間軸が長めの夏とも秋ともいえない季節の間。また、地勢的な境である海と山の狭間にいる自分。さらに、少女と大人の中間の思春期などなど。
それらのどっちつかずのハザマ感は、心の中に溜まっている記憶のピースと共に、乾きの遅い油絵具によって、ゆっくり確実に、でも何かをはっきり提示すことなく曖昧なまま作品に現わされる。それは、自然によって揺蕩わされている受け身の自分であり、また行ったり来たりを繰り返す“ただよう”ままにしておく気持ちの在り方とも言えるだろう。
画面の純真無垢な少女の瞳は、答えは出さなくてもいいよ、とこちらを見つめ返す眼差しなのかもしれない。鑑賞者はその意味と無意味のあいだを、ずっと謎かけのように問い掛けられる。

I heard that it is 'broad border' that Koizumi is strongly conscious of in her creation.
Evening time that is neither day nor night, or the time of after school in school days, that is the border of time. The border of the season that can't be said as nor summer nor fall, though it is longer time span. The self being between sea and mountain, that is the border of landform. And, adolescence in the middle of girl and adult, and so on.
The noncommittal feeling of being on a border is represented in her works with the pieces of memory accumulating the bottom of the heart, slowly but certainly by oil paint that dries unhurriedly. However, it doesn't present something clearly. It may be said the passive self that is made to float by nature, and the state of feeling left 'floating' repeating going back and forth.
The pure eyes of a girl in the canvas may be that gaze us saying that we don't have to make the clear answer. The viewers are unceasingly questioned between a meaning and meaningless as if being posed a riddle.