《干渉率B(空間に)》は1978年の作品(6点組)である。
廃油による鉛面の痕が押し付けられ、まわりにしみが広がっているこの作品で、榎倉は支持体としてキャンバスを用いている。
つまり、鉛の塊によるキャンバスへの介入がなされているのだが、1970年の「人間と物質」展でのインスタレーションをはじめ、
伝統的な絵画からの逸脱に向かっていた榎倉において、こうしたキャンバスへの回帰はいかなる意味をもつのか。
−粟田大輔テキストより
Painting as sign
《Intervention Ratio B (In Space)》 was made in 1978 and it consists of 6 pieces of works.
ENOKURA uses canvas for this work, on which a track of plain surface of lead with waste oil was pushed and on which
stain spreads itself.
In short, canvas is interfered by oil masses. What meaning does his reconsideration about canvas have for ENOKURA,
who pointed to his trial to deviate from the traditional painting, since the installation in the exhibition 'between man and matter' in 1970?
−From the text by AWATA Daisuke